Konferencja: Narody, Regiony, Organizacje – Kultury Konsumpcji
Konferencja: Narody, Regiony, Organizacje – Kultury Konsumpcji
Opublikowano 11 września 2020 w: Aktualności, Konferencje
Instytut Socjologii Uniwersytetu Szczecińskiego
wraz ze Szczecińskim Oddziałem Polskiego Towarzystwa Socjologicznego,
I sekcją ISA „ Socjologia Lokalnych- Globalnych Relacji”
zapraszają na VI Międzynarodową Konferencję
„Narody, Regiony, Organizacje –
Kultury Konsumpcji ”
15 – 16 października 2020, Szczecin
Pragniemy poinformować iż konferencja odbędzie się w trybie zdalnym, za pośrednictwem mediów elektronicznych. Odbycie konferencji w tradycyjnej formie w obliczu nieprzewidywalnych, niezależnych od organizatorów czynników związanych z pandemią (i przewidzianym na okres jesienny powrotem zachorowań) jest obciążone dużym ryzykiem. Dlatego też proponujemy formę on-line.
Wyrażamy przekonanie, że obrady przeprowadzane w tym trybie nie będą odbiegały poziomem merytorycznym od dotychczasowych spotkań.
Intencją organizatorów konferencji jest również chęć utrzymania dotychczasowej regularności naszych spotkań, co związane jest z potrzebą realizacji naszego przedsięwzięcia w bieżącym roku.
Szósta edycja Międzynarodowej Konferencji Naukowej, poświęconej analizie różnorodności, kultur koncentrować się będzie na omawianiu kwestii związanych z rolą konsumpcji w procesie społeczno – kulturowym. Sfery kultury i konsumpcji są głęboko powiązane, rozwój ich jest wzajemnie uzależniony i rodzi mnóstwo problemów.
Współczesna konsumpcja pozwala wyraziście odzwierciedlić, przeanalizować problemy rozwoju współczesnej kultury, tendencje „ekonomizacji życia” charakteryzujące cały społeczno – kulturowy proces. Pragnienie podwyższenia poziomu komfortowości życia, kultywowanie obrazu konsumpcji jako przyjemności, jako sposobu osiągnięcia w życiu satysfakcji stanowi istotne cechy „kultury hedonizmu”. Świadomość kryzysu ekologicznego tworzy alternatywną orientację ukierunkowaną na „odpowiedzialną konsumpcję”. Współistnienie tych orientacji w świadomości społecznej proponujemy przeanalizować teoretycznie.
Podczas konferencji chcielibyśmy skupić się na następujących tematach:
- kultury konsumpcji w kontekście lokalnym i globalnym
- konsumpcja i konsumpcjonizm w dyskursie publicznym
- style życia a konsumpcja
- oblicza „ekonomizacji życia” jednostek, grup, zbiorowości
- tożsamość, samorealizacja i konsumpcja we współczesnych kulturach
- dyferencjacja kultur i konsumpcja : lokalny odzew na nowy globalny porządek
- generowanie potrzeb i ograniczeń konsumpcyjnych we współczesnych kulturach
- tendencje dywersyfikacji w kulturze i konsumpcji
- mass media i sieci społecznościowe jako przestrzenie tworzące kulturę konsumpcji
- pandemia i rekonstrukcja kultur konsumpcji
Język konferencji: angielski, polski
Strona Internetowa konferencji: nro2020.whus.pl
Pytania w sprawie konferencji prosimy przesyłać do: dr Wiolety Bryniewicz
( e-mail: wioleta.pl@vp.pl )
Ważne terminy:
20.09.2020 – zakończenie przyjmowania formularzy rejestracyjnych
01.10.20 – informacja o programie konferencji
31.01.2021 – ostateczny termin nadesłania tekstów do publikacji
VI NRO informacja o konferencji
VI NRO Karta zgłoszenia uczestnictwa – konferencja online